W kompletnej branży transportowej samochody ciężarowe pełnią obecnie najważniejszą funkcję. Możliwości tychże samochodów są nieograniczone – przewożą właściwie każdy rodzaj towaru i w odróżnieniu od spedycji kolejowej, czy morskiej, dojeżdżają w każde, nawet trudno dostępne miejsca. Jest to niezwykle ważne przy przewożeniu takich towarów jak paliwo, które przez wzgląd na swoje właściwości jest jednym z najpowszechniejszych artykułów na rynku. Paliwo dosłownie napędza świat. W specjalnych przepisach dotyczących transportu drogowego jest ono uważane za materiał niebezpieczny. Rygorystyczne przepisy ADR (światowej umowie dotyczącej drogowego transportu towarów i ładunków niebezpiecznych) konkretyzują wymogi stawiane bezpieczeństwu przewozu paliwa. Mówią one nie tylko o kwestii postaw kierowców, warunków formalnych, ale również właściwości pojazdu.
Paliwo przewozi się współcześnie w cysternach paliwowych. Odróżniamy dwa standardowe rodzaje cysterny na paliwo – autocysterny o pojemności od 6 do 25 m3 i naczepy cysterny o objętości użytkowej wynoszącej od 18 do 60 m3. Cysterny paliwowe, oprócz możliwości transportu paliwa, sa w stanie również dystrybuować substancje ciekłe, w stanie gazowym, konsumpcyjne i chemiczne. Normalnie są one wyposażone w pompy rozładunkowe i licznik mierzenia objętości cieczy. We środku cysterny montuje się najczęściej kilka komór, które zapewniają dokładną dystrybucję towaru, oraz możliwość transportu kilku towarów jednorazowo. Co najważniejsze nowe cysterny paliwowe gwarantują stabilny transport, co jest jednym z najistotniejszych wyzwań firm przewozowych.
Którą cysternę wybrać? Na co patrzeć przy kupnie cysterny paliwowej? Jakie są najistotniejsze zasady przewozu paliwa? Więcej informacji o cysternach znajdziecie w poniższym artykule.
Nowe cysterny, wprowadzone na polski rynek przez dwie współpracujące ze sobą firmy – Bioeco Holding i Sacim, to nie tylko jedne z najmniej ważących obecnie cystern, ale również najbardziej nowoczesnych. Cysterny na paliwo Bioecosacim charakteryzują się eliptyczną eliptycznym przekrojem, zastosowanym w ramach poprawy równowagi skrętnej pojazdu i zredukowania środka ciężkości. Powiązanie tych dwóch cech sprawia, że cysterna doskonale radzi sobie na skomplikowanych trasach. Niewielka waga i spora ładowność przegrody sprawiają, że naczepa z cysterną jest perfekcyjnym rozwiązaniem dla rozwiniętych, jak i średnich firm spedycyjnych. Cysterna może przetransportować jednocześnie do nawet 28 ton paliwa. Wszystkie elementy, z których wyprodukowana została cysterna są zgodne z wymogami ADR. Cysterna została albowiem wyprodukowana z aluminium EN AW 5186. Zbiornik i falochrony mają grubość min. 5mm. Cysterna zaopatrzona jest możliwość załadunku dolnego i górnego, co znacząco optymalizuje pracę kierowców, jak i pracowników przyjmujących towar. Cysterny paliwowe Bioecosacim to produkt na jaki warto zwrócić uwagę przy analizie nowych rozwiązań dla własnej firmy.
Kluczową i najistotniejszą rzeczą przy kupnie cysterny jest grubość ścianki cysterny. Transportowy
Dowóz Techniczny często nie dopuszcza cysterny do transportu drogowego w Polsce. Nabywając cysternę w innych państwach powinno się szczegółowo upewnić, czy grubość ścianki jest kompatybilna z polskim ustawodawstwem i sięga 6 mm dla cysterny o średnicy większej niż 1,8m, oraz 5 mm dla cysterny o średnicy mniejszej niż 1,8m. Stabilność transportu zależne jest także od zabezpieczeń przed uderzeniem poprzecznym. Należy ustalić, czy wybrany przez model cysterny posiada właściwe falochrony i pierścienie (wewnętrzne lub zewnętrzne). Istotne są również części takie jak
zawieszenie pneumatyczne, hydrauliczne amortyzatory i wytrzymałe tarcze hamulcowe. Zwróć także uwagę, czy cysterna jest wyposażona w licznik do pomiaru objętości pompowanej cieczy, co zdecydowanie ułatwia pracę z pojazdem.
Paliwa zaliczane są do ładunków masowych płynnych i niespożywczych . W połączeniu z masą powietrza tworzą łatwopalne mieszanki co sprawia, że mogą być bezpośrednim zagrożeniem dla człowieka i natury. Informacje o nich znajdują się w przepisach ADR, czyli konwencji mówiącej o drogowym przewozie towarów i ładunków niebezpiecznych. Według norm tego dokumenty załadunek paliwa powinien odbywać się przy zastosowaniu metody ciśnieniowej. Kierowca powinien przed każdym załadunkiem zbadać stan techniczny cysterny, jak i samochodu, którym dostarcza towar. Zapełniając cysterny paliwowe należy zachować wolną przestrzeń, ze względu na wzrost temperatury we wnętrzu cysterny. Kierowca transportujący materiały niebezpieczne powinien posiadać odpowiednie dokumenty. Powinien on również dopilnować właściwego oznakowania pojazdu. Są to główne reguły których przestrzeganie może wpływać na bezpieczeństwo przewozu paliwa w cysternach.
Solidna konstrukcja cysterny i znakomita jakość elementów, z jakich została skonstruowana, to praktycznie najważniejsze wartości, które decydują o bezpieczeństwie komunikacji drogowej. Cysterny paliwowe firmy Bioecosacim to w zasadzie zespolenie tych dwóch atrybutów. Pracownicy obu współdziałających ze sobą firm zadbali o to, żeby jakiekolwiek elementy wymienne były wszędzie dostępne. Po za znakomitymi cysternami, spółka Bioecosacim oferuje swoim Klientom możliwość komfortowego finansowania produktów. Raty leasingu rozłożone są jest na czas od 36 do 60 miesięcy, przy wpłacie początkowej wynoszącej raptem 20% całkowitej ceny cysterny. Spółka zajmuje się także wynajmem cystern paliwowych, zwracając uwagę na zróżnicowane potrzeby swoich Klientów.
Już dzisiaj możesz nabyć nowe cysterny w korzystnych cenach. Zapraszamy na stronę internetową firmy Bioecosacim po więcej informacji: cysterny paliwo.