Żeby wgłębić się w płaszczyznę związaną z marketingiem w sieci, powtórzmy sobie wpierw jak działa sam marketing. Ogrom osób stawia to na jednej półce z promocją poszczególnego produktu, ale tak naprawdę jest to o wiele bardziej złożone. Proces marketingowy jest to wielowarstwowa strategia, która ma przynieść efekty w postaci dotarcia z nasza ofertą do możliwie najliczniejszej grupy Konsumentów. Żeby to miało miejsce, należy zatroszczyć się o wiele składników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, odpowiednie narzędzia do promocji, sprecyzowanie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. Podczas trwania procesu, nieodzowna będzie cykliczna analiza postępów na rynku i otwarcie na potrzeby Kontrahentów.
E-marketing – podstawowe założenia
W nowoczesnym świecie powstała charakterystyczna gałąź marketingu – marketing w sieci, nazywany także e-marketingiem. Dlaczego jest tak ważny? Inwestorzy i właściciele zakładów otwierają się na działania w sieci, żeby skorzystać z zalet sieci internetowej i przekonać do siebie nowych Konsumentów. Marketing on-line to zespół wszelkich czynności, które kojarzymy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich urzeczywistnienia będziemy używać internetu. Jeżeli nasze procedury będą skuteczne, to sprawi, że rozpoznawalność naszej korporacji w internecie zdecydowanie się poprawi, a nasz główny cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, połączone z jej pozytywnym postrzeganiem zostanie osiągnięty. Głównym narzędziem, używanym przez nas w marketingu on-line będzie witryna www naszej spółki. Z podstawowych różnic pomiędzy powszechnym marketingiem, a marketingiem on-line wyróżniamy przede wszystkim rolę Odbiorcy. Nie jest ona tutaj bierna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. wyrażanie stanowiska na temat naszej pracy oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.
Do najczęściej spotykanych działań, z którymi zmierzymy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:
– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogosfera
– e-mail marketing
Omawialiśmy już dość szeroko pozycjonowanie stron www, tymczasem niżej skoncentrujemy się na dwóch odmianach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam dać sporo profitów.
Ta dyscyplina marketingu internetowego może być wyjątkowo opłacalna, jeśli naszym celem jest zwerbowanie nowych Klientów, ale szczególnie – zbudowanie z nimi długookresowych i bazujących na lojalności relacji. Jak do tego doprowadzić?
Content marketing bazuje w szczególności na wydawaniu w sieci treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednostronny przekaz reklamowy, ale o wywołanie emocji u Konsumenta, który zdecyduje się zostać z naszą spółką na dłużej. Oczywiście wiele zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Myśl przewodnia powinna być dograna do jej zainteresowań, zwyczajów i co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing możemy „podać” w różnorodnych formach, np.:
– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne
Forma ma naturalnie znaczenie, ale znacznie większą wagę musimy przykładać do klasy wydawanych przez nas treści. Jeżeli Google oceni je jako wartościowe, to wtedy pomnoży to nasze szanse na bycie lepiej widocznym w rezultatach wyszukiwania. Zadbajmy, aby treści były autorskie i niebanalne. Jak wynika z kawałka tekstu o content marketingu – liczy się przede wszystkim wartość merytoryczna.
Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w konkretnej branży, tudzież jest znana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, potrafi znacznie rzutować na hipotetycznych Nabywców. Gdy dokonujemy selekcji influencera powinniśmy się kierować działką, w jakiej działamy. Gdy chcemy promować sklep z odzieżą, wówczas niezłym pomysłem stanie się zaangażowanie influencera, który redaguje bloga na temat mody.
We wskazaniu odpowiedniego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Pamiętaj o tym, aby przed zaangażowaniem influencera do reklamowania Twojej marki, jasno nakreślić cele i przeanalizować jaki budżet możesz na przeznaczyć na influencera. Wynajęcie influencera powinno być składnikiem większej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.
Marketing internetowy – podsumowanie
Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to bardzo szerokie zagadnienie. Ogrom profitów, ale także mnóstwo pracy do wykonania, jeśli nasze działania ma przynieść profity. Nasze działania powinny być precyzyjnie zaplanowane, a później nieustannie musimy odpowiadać na zmiany w modzie.
Wszystko o marketingu w internecie – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/