Obecne czasy to nieustanny rozkwit modelu konsumpcjonizmu. Wszyscy chłoną towary, nieprzerwanie i pragną mieć coraz więcej. Niewiele świadczy o tym, iż wkrótce będzie zupełnie inaczej. Kupowanie ekskluzywnych towarów to pierwsza sprawa, ale na pierwszym miejscu są jeszcze kosmetyki, coś do jedzenia – słowem to, co jest nam potrzebne do funkcjonowania. Sporo z nas pędzi nieustannie przez życie i co za tym idzie, nie możemy poświęcić wiele czasu na chodzenie po galeriach. Receptą może być sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.
Każdy z nas łatwy wyliczy sporo wzorcowych osób, nie mających chwili wytchnienia. Nabywają produkty hurtowo w supermarkecie dwa razy w miesiącu, aby przyoszczędzić sobie stałego wybywania po nieodzowne produkty. W dzisiejszych dniach niektóre sklepy poszły zdecydowanie wyżej i świadczą takowym przywiezienie produktów do domu.
Przeanalizowana już problematyka dotyczy głównie ludzi zajętych, przesiadujących miesiącami w biurze. Nie pałają oni entuzjazmem, kiedy należy udać się na świąteczny shoping. Pracoholicy skwapliwie wykorzystują wtedy sklep internetowy oraz masowo kupują souveniry dla bliskich. Mając to na uwadze – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, jak zdążyliśmy się przekonać – bardzo szeroką.
Znamy już fundamentalny powód stworzenia sklepu online, a więc należy przemyśleć jak ów sklep ma wyglądać. Nie ma sensu próbować osiągnąć niemożliwego. Jeśli sklep internetowy ma Wam dać duże profity, w takiej sytuacji startujemy od tzw. analizy SWOT. Rozważenie mocnych i gorszych stron, perspektyw i zagrożeń to zupełna podstawa. Dotyczy to zarówno naszego sklepu internetowego, jak również otoczenia konkurencyjnego. Powinniśmy zbadać jakie parametry osiągają, gdzie możemy uzyskać nad nimi przewagę.
Krok następny to określenie grupy docelowej. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Założony przez Was sklep internetowy możemy skierować do Konsumenta niedzielnego, który zyska możliwość wyboru spośród wielu typów towarów, lecz także przykładowo przyciągać do siebie w głównej mierze żeńskie grono, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. W tym przypadku najważniejszy jest Twój plan biznesowy. Rzetelnie sprawdźcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Być może będzie musieli w pierwszej fazie ograniczyć się do konkretnego obszaru – np. miasta.
Trzeba mieć świadomość, iż założenie sklepu internetowego jest ściśle powiązane z działalnością gospodarczą. Konieczne będzie podjęcie któregoś z tych działań:
Kolejna istotna składowa dotyczy produktów. Gdy już zdecydujemy się czy będzie to coś wyspecjalizowanego, z ekskluzywnej branży, czy też towary bardziej ogólne, wytwarzane na dużą skalę, koncentrujemy się na odpowiednim wyborze dystrybutora. Sumienność, punktualność i zaufanie, to być lista walorów, na którą należy zwrócić uwagę. Wiadomo, że czynnikiem kluczowym jest również przełożenie jakości na koszta. Nie działa tutaj reguła, że taniej znaczy lepiej i na odwrót. Załatwiłeś dystrybutora? W tym momencie wypada zredagować unikalne opisy towarów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie
Zagłębiamy się w tej chwili w sferę promowania. Nie możemy się oprzeć tylko na opisach producentów. Jeżeli chcemy jak najszybciej czerpać profity z inwestycji, to w takiej sytuacji musimy poświęcić czas na unikalne opisy – przejrzyste dla potencjalnych Nabywców, lecz oprócz tego – uregulowane pod SEO, żeby popularna wyszukiwarka Google oceniła naszą jakość pozytywnie. W przypadku skopiowanych treści – narzędzie wyszukujące zakwalifikuje Was jako niezbyt atrakcyjnych i nie zagwarantujemy sobie satysfakcjonującej pozycji w rezultatach wyszukiwania. Jeśli chcemy oszczędzić czasu i zyskać dobrą jakość opisów, wówczas warto zatrudnić renomowanego specjalistę od SEO, który przygotuje je za nas.
Gdy już przypilnowaliśmy powyższego – przyszła kolej na udostępnienie odpowiednich systemów płatności. Do często spotykanych należą:
– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24
Niewątpliwie trzeba również zapewnić Odbiorcom zapłatę za pobraniem i z góry. Ważnym będzie, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.
Pomysł jest, konkurencja została zadbana, mamy nakreślony plan biznesowy i odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.
Dobór oprogramowania nie potrwa pięć minut, gdyż może zdecydować o sukcesie sklepu. O tym, które należy wybrać warto zapytać specjalistę z tej dziedziny. Niektórym wystarczy chociażby bezpłatny software, lecz gdy realizujemy bardzo ambitny projekt możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.
Domena czasem jest dostarczona wraz z oprogramowaniem, zawsze tak to działa. Jeżeli tak nie będzie – to w takiej sytuacji będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Jak wygląda dobra domena dla sklepu internetowego? Łatwa do zapamiętania, prosta nazwa nawiązująca do oferty sklepu i taka, którą nasz Klient powtórzy później innym .
W przypadku hostingu szczególnie skupiamy się na rozmiarze i limitach związanych z transferem – co naturalnie zależy od wielkości sklepu internetowego. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – niosą za sobą one nam multum ograniczeń, negatywnie wpływających na naszą pracę.
Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/