LPG określany jest zwykle jako propan-butan, mianowicie mieszanina owych dwóch składników. Skupia się go w specjalnych zasobnikach pod ciśnieniem i jest jednym spośród najbardziej wydajnych źródeł energii. Używa się go przykładowo do zasilania różnych akcesoriów cieplnych, jako źródło energii w domu (m in. do taboretów gastronomicznych), jako jako paliwo stosowane podczas obróbki i cięcia metali lub – właśnie – paliwo napędowe. W ostatniej odmianie to po prostu autogaz. Jakie są jego zalety? Pod naciskiem słabego ciśnienia przeistacza się w ciecz oraz można go składać w niedużych pojemnikach albo butlach gazowych. Zarazem jest on w stanie dostarczyć naprawdę wiele energii. Oprócz tego jest bezwonny oraz kompletnie niedostrzegalny. Do gazu ziemnego, z którego pobieramy energię w domu, włącza się specyficzny składnik chemiczny, żebyśmy potrafili stwierdzić fakt jego „uchodzenia”. Autogaz musi spełniać określone normy oraz podlega kontrolom jakościowym nim trafi do naszego samochodu. W wielu państwach rośnie zaciekawienie instalacjami gazowymi do samochodów, gdyż są one wysoce ekonomiczne w porównaniu do instalacji na benzynę bądź ropę. Oprócz niższej odpłatności (około o połowę stawki benzyny bezołowiowej), zbiornik z gazem jest znacznie lżejszy od tradycyjnego.
Po pierwsze w przedsiębiorstwach handlowo-usługowych, które dłużej istnieją na rynku samochodowym. Przykładem może być przedsiębiorstwo „Bet-Pol” z Wieliczki, które posiada w swojej ofercie nie tylko instalacje LPG, ale również auto mechanikę, naprawę wentylacji, diagnostykę informatyczną, usługi odbudowy felg oraz naprawę opon. W przypadku autogazu mamy szansę liczyć na rabatowe stawki montażu, które obejmują:
Poza tym przedsiębiorstwo „Bet-Pol” posiada w swojej ofercie serwis autogazu, jego konserwację, zmianę zbiorników z materiałem napędowym i diagnostykę uszkodzeń. Warto udać się do niej z takimi rzeczami, jak błędnie wyregulowany zespół LPG, wadliwa sonda lambda, zużyty katalizator, większe przepalanie się świec zapłonowych, przeciek płynu chłodniczego, odczuwanie zapachu gazu, brak osiągania przez silnik LPG pełnych obrotów na napięciu gazowym, brak możliwości przestawienia się na zasilanie gazem, kłopoty przy napełnianiu zbiorników gazem, fałszywe oznaczenia poziomu LPG, zużywanie przez auto benzyny oraz gazu równocześnie. W przypadku oceny zniszczeń firma proponuje ocenę komputerową mechanizmu LPG, diagnostykę układu elektronicznego, ocenę wad mechanicznych, ocenę wad wywołanych niedbałym montażem.
Właściciele skromniejszych pojazdów są bardziej przezorni względem instalacji gazowego, ponieważ silniki ich aut nie są bardzo obszerne. Za to Ci, którzy posiadają wielkie samochody, na pewno dostrzegają większe oszczędności. Jakie są zatem fakty?
Po pierwsze – okres zwrócenia się wkładu w autogaz jest uzależniony od wielkości silnika oraz tego, ile w przeciągu roku przemierzymy kilometrów. Jeżeli ktoś w ogóle nie jeździ, to pieniądze przeznaczone na instalację oraz jej zamontowanie będą zwracać się dłużej niźli w przypadku użytkownika, który regularnie „podróżuje po świecie”.
Po drugie – negatywne uwagi przedstawiają Ci, którzy przenigdy nie manewrowali autem z instalacją gazową bądź mieli ją niedbale zamontowaną (oraz w ogóle nie potrafili z niej prawidłowo korzystać).
Po trzecie – Nim zdeklarujemy się na instalację autogazu, trzeba dokonać przeliczeń co do opłacalności. Powinnyśmy znać najzwyczajniej w świecie kilka faktów dotyczących: średniego zużytkowania paliwa przez nasze auto, liczbę kilometrów przejechanych w przeciągu tygodnia (roku), stawki paliwa na rynku oraz koszt mechanizmu LPG.
Czas, jaki powinno się poświęcić na montaż autogazu, wynosi klasycznie od 8 do 10 godzin. Taki czas montażu dotyczy jednakże tradycyjnych pojazdów, które są wyekwipowane w motory 4-cylindrowe i po uprzednie kompletnej ocenie komputerowej układu spalania. W przypadku innych aut obowiązuje wcześniejsze zaplanowanie wszystkich detali oraz wskazanie wtedy konkretnego terminu.
Wszystko faktycznie zależy od rodzaju napędu oraz rodzaju sekwencyjnego wtrysku gazu. Gazowe Układy Zasilania montuje się przeważnie z wielopunktowym wtryskiem benzyny, który jest manipulowany za sprawą komputera. W firmie „Bet-Pol” obecnie działa cennik rabatowy na instalację z użyciem gazu napędowego, jej założenie oraz butlę gazową w miejscu koła rezerwowego. Odbierzemy także wszystkie papiery, jakie trzeba przedłożyć Urzędowi Komunikacji, fakturę Vat i rękojmię na cały mechanizm na okres 36 miesięcy.
Instalacja II generacji dla silnika 4-cylindrowego – od 1499 zł
Instalacja II generacji dla motoru 6-cylindrowego – od 1750 zł
Instalacja Sekwencyjnego wrzutu gazu dla motoru 4-cylindrowego – od 1850 zł
Instalacja Sekwencyjnego wtrysku gazu dla silnika 6-cylindrowego – od 2599 zł
Swoją propozycję przedsiębiorstwo „Bet-Pol” adresuje do osób zamieszkujących w Krakowie, Wieliczce, Niepołomicach, Dobczycach, Gdowie i ościennych miejscowościach. Jeśli jesteś zainteresowany uzyskaniem dodatkowych informacji kliknij w ten link – instalacje LPG Kraków