Banery promocyjne – a co to tak naprawdę jest? Otóż jest to metoda reklamy w Internecie, która bardzo często jest przedstawiona długi obrazek ze sloganem. Gdy odbiorca wchodzi w taki baner, zostaje przekierowany mechanicznie do strony www, jaka zamieściła „haczyk”. Banery zwyczajowo rozmieszcza się na górze wyświetlanej strony, ponieważ na taki rejon nabywcy zwracają szczególną uwagę. Dzisiaj nie mamy już kontaktu z jednym wzorem baneru, jak to było wcześniej. Na stronie mamy szansę wstawić banery płynące bądź rozszerzane. Nie można zapomnieć także o tym, że mnóstwo firm stale rozpowszechnia transparenty, które mocowane są na specjalistycznych ramach. W rzeczonym temacie także technika bardzo przyspieszyła. Możemy wybrać plakat laminowany o zwielokrotnionej twardości, nieprzepuszczający promieni słonecznych lub bilbord dwustronny. Innowacją są banery reklamowe odblaskowe, które doskonale można dostrzec w nocy. Co więcej zaprezentowany wydruk jest zarazem zabezpieczany przed oświetleniem ciekłym laminatem.
Jaka jest efektywność banerów internetowych oraz powierzchniowych? W przypadku publikowanych w Internecie w latach 90. powyżej 80% użytkowników w nie klikało. Aktualnie to raptem 0,2%, bo użytkownicy Internetu automatycznie bagatelizują te informacje. Głównie chodzi o to, że baner najzwyczajniej w świecie nawiązuje do treści, jaka albo w ogóle nie wiąże się z materiałem, bądź ani trochę nie jest interesująca. Różne firmy wdrażały najrozmaitsze manipulacje, by tylko szperający w Internecie osobnik najechał kursorem w reklamę. Dodatkowo można było ściągnąć trojana lub inne złośliwe oprogramowanie, uruchomić kolejne drażniące okna itp. Na skutek tego bardzo dużo posiadaczy Internetu instaluje na swych pecetach oprogramowanie zakłócające wymienione działania, np. Adblock.
W przypadku promocji umieszczanej na zewnątrz kwestia ma się troszkę inaczej. W wielu przypadkach tanie banery rozbudzają zainteresowanie przechodniów, w szczególności jeżeli tematyka na nich opublikowana jest zaskakująca. Dziś mówi się o psychologicznych podstawach reklamy produktów, promocji opartej na emocjach oraz informacjach mających zachęcić konsumenta „do myślenia”. Innymi słowy, firma wcale nie wręcza nam już jakiegoś produktu ujętego w wyjątkowym opakowaniu. Wyprzedaje nam wieczną młodość, nieśmiertelność, autorytet, bogactwo, szczęście u kobiet – a więc wszystko to, czego ludzie w naturalnym życiu krótko mówiąc nie mogą uzyskać (bądź posiadają jakieś kłopoty w zrealizowaniu przemyślanego celu).
Wspominanie o tym, że rozpowszechnianie banerów mających duży format jest bezsensowne, to akceptowanie, iż reklama kompletnie na nikogo absolutnie nie wywiera wpływu. Faktem jest jednakże to, iż użytkownicy najczęściej wybierają takie towary, z którymi najpierw się ostatnimi czasy jakoś zetknęli. Pomijają „szerokim łukiem” takie artykuły, jakich w ogóle nie znają czy posiadają o nich mgliste wyobrażenie. Dobrym przykładem jest tu wykorzystanie powierzchni sklepów. W kilkunastu miejscach obok produktów znajdują się rollupy reklamowe, czyli płyty graficzne. To materiały, które tylko mają wspierać kluczową reklamę. W wielu miasteczkach są wprowadzane jako stojaki informacyjne, m in. z repertuarem opery bądź wymieniające daty najważniejszych wydarzeń w centrum (przykładowo spektakli, pikników, kampanii humanitarnych). Wydruk na owej konstrukcji może składać się i rozwijać, a w rezultacie można ją swobodnie przetransportować. Szczególnie istotne jest utrzymywanie pozytywnych skojarzeń nabywców w stosunku do promocji towarów. Nie ma żadnego znaczenia czy to będzie środek do czyszczenia pralki czy luksusowa oraz artystyczna biżuteria.
Wszystko jest uzależnione od budulca, z jakiego baner ma być wytworzony, jego wysokości oraz liczebności. Część firm oferuje całościowe usługi z kręgu reklamy wielkoformatowej: publikują bilbordy promocyjne laminowane i powlekane, druk fotograficzny, wizytówki, fotoksiążki, rollupy reklamowe. W dodatku można poprosić o zbudowanie struktury szyldu reklamowego z PCV, zamocowanie kasetonów czy zaprojektowanie liter przestrzennych. Przed zgłoszeniem druku dowolnej placówce trzeba sprawdzić następujące rzeczy: czy korzysta z wysokiej jakości półproduktów do produkcji transparentów? Jaka jest klasa grafiki? Jaka jest wytrzymałość druku? Przykładowo, jeżeli jesteśmy zainteresowani nabyciem banerów w Łomży, wówczas umówmy się z określonym biurem oraz ustalmy w jaki sposób są przygotowywane wzorcowe wydruki. Lepszym rozwiązaniem jest jednak włączenie portfolio oraz zaznajomienie się niektórymi projektami.
Warto wspomnieć, iż ludzie zauważają banery, bowiem ukazują dokładnie ten wyrób, jakiego poszukiwali albo są zainteresowani artykułem, jakiego wcześniej absolutnie nie brali pod uwagę w swoich poszukiwaniach.
Jeżeli zaciekawił Cię niniejszy temat, możesz wejść w odnośnik obok – Banery Łomża– znaleźć galerię prac oraz zobaczyć interesujące realizacje.