Dołączenie swojej firmy do wizytówek na mapach Google, przez funkcję Moja Firma przygotowaną w Google Business przynosi wiele korzyści. Pierwszą jest umieszczenie precyzyjnej lokalizacji działalności w mapach Google, w których potencjalni partnerzy lub klienci mogą wyszukać nas i skorzystać z usług lub rozpocząć współdziałanie. Wizytówka Google daje dużo praktycznych możliwości, które oddziałują na jej pozycjonowanie i widoczność. Obok tego dużą zaletą posiadania wizytówki jest dostęp do szczegółowych statystyk, które ułatwiają pracę, analizę efektywności oraz tworzenie strategii działań. Co oprócz tego oferuje aplikacja Google Business?
Informacje
Żeby użytkownicy mogli bez trudu znaleźć firmę w mapach Google trzeba dodać dane w wizytówce praktycznie we wszystkich polach. Zawarte dane są nie tylko istotne dla klientów, ale także dla algorytmów Google, które rzetelnie wypełnione strony wartościują wyżej. W informacjach znajdują się podstawowe dane jak adres, nazwa albo telefon kontaktowy oraz bardziej rozbudowane jak godziny otwarcia, obszar działania, strona internetowa, atrybuty i opis firmy. Ten opis firmy jest bardzo zasadniczym elementem, dlatego że można zawrzeć w nim nie tylko dane o firmie, ale także frazy kluczowe, przez które firma ma być wyszukiwana.
Wpisy
Czy powinno się wstawiać wpisy, gdy na głównej stronie internetowej mamy bloga? Jak najbardziej. We wpisach w wizytówkach można publikować interesujące treści, które dodatkowo zachęcą klientów do zapoznania się z firmą. Nic nie daje pewności, czy klient od razu dotrze na główną witrynę WWW, z tego powodu wpisy w wizytówkach w mapach Google mogą okazać się dobrym miejscem na przedstawienie się jako specjalisty w swojej branży. W dziale wpisów w wizytówkach można publikować interesujące mini artykuły (mini, dlatego że miejsca wystarcza na 1500 znaków), oferty, nowe produkty, a także wydarzenia. Ponadto można uzupełniać je o grafiki, a także uzbroić w link prowadzący np. do listy usług albo najnowszej oferty. Wpis może być ciągle wyświetlany nawet cały rok.
Opinie
Choć na opinie można wpłynąć jedynie zapewniając fachową obsługę klienta albo dobrej jakości usługi, opinie to kluczowa część wizytówki. Znaczna część klientów kieruje się opiniami, wybierając sklep lub usługę, ze względu na co osiąganie dodatnich ocen oddziałuje na większe zainteresowanie użytkowników. Ponadto pozytywna średnia ocen skłania Google do pokazywania wizytówki na jak najwyższej pozycji. Na opinie warto reagować i w ta metodą budować dobre relacje z klientami.
Statystyki
Statystyki zaliczane są do najbardziej interesujących elementów wizytówek w mapach Google. Poprzez nie mamy wgląd w listy haseł wpisywanych przez użytkowników, na które ukazana jest wizytówka. Ponadto możemy zobaczyć jak klienci poszukują firmy. Wyszukiwanie bezpośrednie podaje ilość klientów, którzy znajdują wizytówkę podając nazwę lub adres firmy. Statystyki pokazują również ilość klientów, jacy znaleźli wizytówkę przez kategorie, produkty i usługi albo przeglądając podobne marki. Obok tego można zobaczyć ilość wyświetleń wizytówki w mapach Google albo w wyszukiwarce. Ciekawe są też statystyki dotyczące liczbę wizyt na stronie internetowej, pytań o trasę oraz połączeń telefonicznych.
Produkty i usługi
Uzupełnianie produktów i usług do wizytówki w mapach Google pozwala darmowo zademonstrować potencjalnym klientom obszar działań firmy. Poprzez tę możliwość klient dokładnie wie, czym zajmuje się konkretna firma i co ma w swojej ofercie. Tą metodą możemy zaprosić go do sprawdzenia strony internetowej, e-sklepu albo zachęcić go do skorzystania z usług.
Zdjęcia
Zdjęcia w wizytówce w mapach Google nie tylko podnoszą jej estetyczną wartość, ale mają też znaczenie dla jej pozycji wyświetlania. Da się dodawać je do wpisów, usług, produktów. Ponadto wizytówka umożliwia pokazanie firmy od wewnątrz i od zewnątrz, a także dołączania materiałów stworzonych w ciągu pracy albo portretujących zespół. Interesującą opcją są też zdjęcia 360° i pliki wideo.
Czat
Ta funkcja w Google Moja Firma pozwala na szybki kontakt pomiędzy klientem, a firmą. Wystarczy zainstalować aplikację Moja Firma na komórkę i włączyć opcję czatu. W tak łatwy i prędki sposób można dzielić się informacjami i udzielać odpowiedzi na wiadomości klientów. Trzeba jednak mieć na uwadze, że czat zda egzamin tylko kiedy będziemy zdolni wciąż monitorować skrzynkę odbiorczą i szybko udzielać odpowiedzi na otrzymane wiadomości.
Witryna
Opcja wykonania firmowej witryny przez Google Moja Firma, może przede wszystkim sprawdzić się dla tych, co dotąd nie zdecydowali się na posiadanie strony internetowej. Dzięki business site można stworzyć estetyczną witrynę biznesową na bazie informacji zawartych w wizytówce w mapach Google. Ponadto aplikacja Moja Firma oferuje łatwe w obsłudze narzędzia edycji, które pomogą w kilku krokach przygotować przejrzystą witrynę biznesową. Opcja ta jest całkowicie darmowa.
Użytkownicy
Zarządzanie wizytówką w mapach Google może stać się bardzo proste zwłaszcza, że do każdej wizytówki można dołączyć użytkowników odpowiedzialnych za ich uzupełnianie i aktualizowanie. W ten sposób współpracownicy też mogą otrzymać dostęp do wizytówki i ją współtworzyć.